social

A Lidl jövő év végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását

A Lidl 2019 év végéig megszünteti a magyarországi áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását.

A most bejelentett intézkedés a vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának következő lépése.

Miután a Lidl 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat máris a újabb konkrét intézkedést vezet be. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket.

Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

“Műanyag-stratégiánk egyértelmű célkitűzéseket fogalmaz meg, amely a következőt jelenti: elkerülni – csökkenteni – újrahasznosítani. Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához. “- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra, így biztosítva a vásárlóközönség számára, hogy a már jól ismert és kedvelt termékeket a jövőben is megtalálják az áruházak polcain.

A Lidl Magyarország az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik.

„Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el. Szintén Budapesten két áruházánál is kiépített elektromos töltőállomást, ezzel is hozzájárulva a fenntartható hazai közlekedés megteremtéséhez.


Forrás: Lidl; Kép forrása: pexels.com

Partnerünk

ökotúra

Élethelyzetek a hulladék aspektusából, avagy mit tehetünk annak érdekében, hogy mindennapjaink során kevesebb hulladékot termeljünk, illetve a rendelkezésre álló hulladékokat - legyen az konyhai- vagy akár kerti zöldhulladék - hogyan hasznosítsuk

 

tovabb

hulladéktipp

A települési szilárd hulladékok bemutatása, melyek az alábbiak: Papírhulladék; Italoskarton hulladék; Műanyaghulladék; Üveghulladék; Fémhulladék; Konyhai zöldhulladék; Kerti zöldhulladék; Gumihulladék; Elektronikai hulladék; Roncsautó, Gépjármű-hulladék; Textilhulladék; Használt olaj és zsíradék; Veszélyes hulladék

 

tovabb